måndag 13 oktober 2014

Hoppträning med Flamman och flytt

Nu är det så att jag har köpt ett nytt stall, eller jag flyttar till ett nytt stall. Stallet är stort och rymmer 10 hästar. Det ligger i Valedales centrum och är väldigt mysigt. Nu när det blir vinter så är det ju mysigare att bo lite längre ifrån allt och, eftersom ett nytt område öppnar snart, så tror jag att det är bra att vara nära ;) Men som sagt så har jag flyttat och bytt stall. Det var mycket att packa och stressigt för hästarna att åka långt. Sen har jag skaffat stalltjänst p.g av att jag inte hinner ta hand om hästarna nu när jag söker boende och behöver packa upp allt. Jag måste också få koll lite på ekonomin. Pengarna räcker ju inte för evigt ;)

Eftersom jag inte hunnit med hästarna på sistone känner jag att jag måste börja värma upp inför tävling säsongen. Så jag bestämde mig för att ta ut Flamman på hoppträning. Nu är det ju långt ifrån ridhuset så det blev transport. Ännu mer pengar går åt, men det måste göras. När jag kommer in i hoppsalen är det nästan fullt, så jag får vänta på att några lämnar. Sedan värmer jag upp lite i trav och kort galopp.



När jag känner att Flamman slappnar av lite och går fint börjar jag rida på de låga hindrena. Flamman är ju inte utbildad hopphäst så hon kan inte hoppa de högsta på 160 cm. Just nu håller vi oss till 100 cm. Hon bjuder mycket framåt och jag känner att hon går fram bra. Jag hoppar några gånger innan jag bestämmer mig för att rida på ett lite högre hinder. Hindret var cirka 110 cm och hon hoppade jättefint. Det jag känner att hon måste träna på är landningen och eftersom jag redan var där och jag visste att Reed Kessler alltid gick att prata med, pratade jag med henne om saken.


Reed var som alltid jättesnäll och visade mig hur jag skulle arbeta med skänkeln och sitsen. Efter ungefär 40 minuter av träning gav det lite resultat. Hon hoppade hindrena nästan utan problem. Jag provad tillochmed hoppa 110 cm hindret och hon hoppade jättefint efter all träning!


Känner mig nöjd med dagens träning och ser fram emot nästa! Här kommer en liten bilbomb:


 Det förbättras :)

 Hoppar 110 för första gången :D


 Fint hopp på Flamman ;D


Finaste landningen på 110 hindret! :)

Ha de bra nu alla där framför datorn!

Mvh Frida Mountainstone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar