söndag 25 januari 2015

Patrullering i Firegrove

Såg en  röd lapp på anslagstavlan i Firgrove idag och det brukar betyda att någon söker jobb. Jag läste på lappen som det stod; Job sökes! Patrullera i bergen med stark häst som tål allt väder. Lön: 40 js per timme. Personen som erbjöd jobbet var ju såklart Felicity så jag gick och pratade med henne och det visade sig att jag var den ända villiga för jobbet! Jag fick direkt och jag fick börja jobba på en gång. Firre fick följa upp i bergen då hon är en väldigt ihärdig och envis ponny. Allt gick bra och det ända som kanske hände där uppe var att en varg sprang förbi, men annars var det ganska dött där uppe. Fast jag måste säga att jag uppskattar hur de bryr sig om ryttarna där uppe. Det blev tung packning upp med massa prylar som kanske skulle behövas så jag har rätt så ont i ryggen nu! Jag kommer behöva patrullera uppe i bergen i en vecka framåt varje kväll. Det ska bli mysigt och spännande!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar