lördag 29 juni 2013

Fireruby

Fireruby är en frieser på 6 somrar. Hon föddes långt borta i Tyskland där hon blev väl omhändertagen. Men en dag vräktes hennes ägare ur huset på grund av att dom inte kunde betala hyran. Fireruby skickades då till auktion. En gammal man köpte henne som arbetshäst. När han märkte att hon inte dög till det så sålde han henne till slakteriet. Fireruby fick stå utan mat eller vatten. Hon blev smalare och smalare och fick mer sår varja dag av att alla hästar bet varandra. Den dagen kom då när hon skulle omhändertas av dom. Men in stormade då journalister som ville ha en ny story. Dom såg Fireruby och beslagtog henne. Alla andra hästar beslagtogs också. (Förutom dom som inte kunde räddas.) Hon blev tagen till Tysklands ASPCA, vilket är ett djurhem och en djurclinic för misshandlade djur. Hon sköttes om och lades ut på auktion. Steve, som alla vet bor här på Jorvik lade högsta bud och fick henne. Hon var en väldigt blyg häst som var rädd för nästan allt. Jag hade hört om Fireruby och dom andra hästarna i Jorvikexpressen. Det stod att Steve hade räddat en drabbad. Jag gick dit för att ta en titt. Hon var stor och vacker. Men hon var ända mager. Man kunde se några ärr på flanken också. Jag tyckte att det var så orättvist. Men jag tänkte ge henne en andra chans. Jag skulle lära henne älska och springa på moln av drömmar igen. Hon förtjänade det. Jag pratade med Steve och vi kom överens om att jag fick köpa henne för 990 starcoins. Jag strök hennes nacke och viskade i hennes öra, aldrig kommer du bli bortvald igen.

Jag älskar dig Flamman och jag kommer göra allt för dig <3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar