lördag 29 juni 2013

Lovesong

Som 1åring var han förd till fortpinta för försäljning. Han vackra päls och hans gråa ögon var populära hos alla som kom förbi. Han var snäll och alla barn kom för att titta på honom. Men han var för dyr. Han togs då till valedale för att bli såld men det gick inget vidare. Han var för snabb. Till sist togs han tillMarleys bondgård. Det var många som gillade honom, men dom tyckte han var för gammal att tämja. Men en dag sprang jag förbi Marleys med min andra häst, Popstar och blev kär. Han var dyr men värd priset. Jag provred honom och jag ramlade nog av ett par gånger innan jag lyckades få honom till trav. Han var mjuk i gallopen och snabb som blixten. Han var dock inte inriden. Det tog ett tag för mig att bestämma mig. Men en vacker dag hade jag sparat alla mina pengar. Jag red dit och tog hem han. Han blev snabbt vän med Popstar och Southpeak som stod vänligt och lät honom nosa. Första ridturen gick bra och jag lyckades få honom att lita på mig. När jag satt av buffade han mig försiktigt på kinden. Jag strök honom på nacken och tänkte, en snällare häst kan man inte få!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar