lördag 29 juni 2013

Popstar

Popstar är ett sto på 3 vårar. Hon är ett Danskt varmblod som jag köpte i Fort pinta. Hon är brun och har en vit stjärna i pannan. Hon var mycket lekfull när hon var liten och älskade att hoppa omkring och rulla sig i marken. Som 3 åring togs hon till fort pinta och blev snabbt vän med dom andra hästarna. När såg henne kunde jag inte stå emot! Hon var den finaste hästen jag sett! Jag tog hem henne till mitt stall där hon snabbt blev bästis med Southpeak! Dom brukar stå i hagen o kela. Hon är väldigt stark så jag tränar henne i terräng. När hon står i boxen blir hon lätt rastlös och kan börja rulla sig. Jag måste borta henn minst 5 gånger om dan! Hon vill inte sluta! Man märker att hon gillar att springa. Hon var snabb redan i början och jag tränar henne för fullt men hon blir aldrig trött! Hon vill bara köra om och om igen! Aja nu vet ni ganska mycket om Popstar. Ha en bra dag och Popstar hälsar er alla! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar