lördag 29 juni 2013

Southpeak

Southpeak är en hingst på 5 vårar. Han är en stor häst som gärna vill göra lite som han vill, men han är ändå snäll. 2008 Den 15 februari, föddes en liten apelgrå häst med stora bruna ögon. Mamman var 100% Jorviksfullblod, men pappan var inavlad från tyskland. Vi tror att han är een blandras av Fullblod och Holstiener. Det kan vara därför Southpeak är ganska kraftig. Redan som liten gillade han att hoppa. Hans pappa var väldigt framgångsrik inom hoppning och det kan vara därför Southpeak gillar det så mycket. Som 3 åring togs han till fort pinta för att bli såld. Många beundrade hans kropp men gillade inte hans beteende. Han var lite envis och gjorde allt på sitt sätt. När han var 4 så kom det då en lycklig 16 åring som gillade sådanna hästar som Southpeak. Gissa vem hon va? Jag. Southpeak var som sagt väldigt olydig och bångstyrig men en dag bröt han benet och jag blev förtvivlad! Men det kan ha varit det bästa som hänt oss! På den tiden han inte kunde stödja benet började han lära känna mig bättre. Han blev lydigare och lydigare. Nu tävlar vi i allt möjligt och han behandlar mig som ett vinglas som står på kanten av ett bord. Jag älskar honom!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar